12. lokakuuta 2009

Lanka-addiktin salaiset tunnustukset

Hei, minä olen Maritta ja olen riippuvainen langasta. Minä olen taas ostanut lankaa, langennut vaikka kortti puhkuu jo punaisena. Ja vaikka kaikki laatikot on täynnä lankaa, nurkat täynnä pusseja ja kasseja täynnä lankaa niin siitäkin huolimatta sormet syyhyvät ostoksille.

Novitaa eri muodoissa ja sävyissä, olkaa hyvät:

7-veljestä, naapurin rouvan joululahjasukkiin, ehkä jos ehtii ja kerkiää... Jouluun ei ole kauhean pitkä aika ja minä kun en ole pahemmin edes vielä aloittanut... Paitsi että kaikkeen suunniteltuun olisi kyllä langat valmiina... ihme ja kumma...



Tästä Sointu langasta piti tulla pipo lahjaksi mutta jäi tekemättä. Ehkä jouluksi?



Virkkauslankaa, minä olen innostunut ohuista langoista ja tämä oli pakko-ostos kun oli niin ihanan väristä.



Juhlalanka, tästä tulee pipo talveksi minulle, ehkä. Tai sitten ensi talveksi tai... niinpä niin taas joo...



Puroa ruskan sävyissä. Tämän sain synttärilahjaksi, joten oikeasti tätä nyt ei pitäisi edes laskea näihin tunnustuksiin...



Tässä lepää kaksi kerää Nallea. Toinen on mustikka ja toinen aloevera. Toisesta on tullut jo sukat ja toisesta tulee vielä, kunhan kasvaa vähän ikää.



Tämä lanka on Malibua ja sen kohtalo on suuri salaisuus.



Novitan jälkeen voi esitellä saaliini Piikkopirrasta, joka on uusi tuttavuus minulle lankakaupoista. Jotain kivaa sieltäkin tuli mukaan. Näiden lisäksi sieltä tuli ostettua äidille muutama kerä sukkalankaa sekä yksi olé kerä, joka on jo neulottu ja esiteltykin.

Katian bambulankaa ja pinkkejä ihania nappeja. Langasta tulee ehkä neuletakki kevääksi Stiinalle. Ehkä...



Katian Big Snow lankaa, en ole kokeillut ennen ja nyt sai hirmuhalvalla, tästä tulee joululahja.



Katian Diana, tekokuitua, päätyy ehkä neuletakiksi, ehkä jollekin onnelliselle...




Katian Gatsby, kullansävyistä tekokuitua mutta tällekin on suuri suunnitelma ja sekin on salaisuus...



Katian Colibria, tästä tulee itselle jotain kivaa, kunhan muut langat on ensin neulottu eli ei ihan lähitulevaisuudessa. Tosin itsekin mietin että ensi kesänä...



Katian olé sukkalanka, tämän sai kaupanpäälisiksi kuten myös toisen sinisävyisen kerän, joka on kylläkin jo päätynyt sukiksi.



Ja löytyy sieltä kaupasta muutakin kuin Katian lankaa. Tofutsies lankaa, jonka valmistukseen on käytetty kitiiniä, jota saadaan äyriäisistä. Tästä on aloitettu jo sukat ja nuo värit on niin ihanat ja lanka on ihanan pehmeääkin vielä. Tykkään neuloa ja varmasti haen sen toisenkin erisävyisen kerän jota vilkuilin hyllyssä.



Käsityö-Elisasta olen saalistanut puuvilla-villa-sekoitelangan, josta ajattelin ensi kesäksi sukkia.



Sekä Regian käsinvärjätyn sukkalangan, josta tulee joululahja jollekin onnelliselle.



Lankabaarista olen löytänyt alpakkaa kahtena eri sävynä vaaleanpunaista ja punaista.





Ja sukkalankaa. Schachenmayrin punaista sukkalankaa alennuksesta.



Sekä Fabelia kahtena eri sävynä. Ylimmästä on siis tehty jo Stiinan lapaset.





Hulluilta päiviltä halvalla Regian sukkalankaa...



Sekä Sidrarin Perua, tämä väri puhui eniten, ja suunnitelma kyllä löytyy...



Ja minun ensimmäinen eikä takuulla viimeinen markkalanka! Ihanan pehmeä, väri vähän räikeän vihreä minullekin mutta ei se haittaa. Tämän osaksi ei ole luotu suuria suunnitelmia, hypistelyä lukuuottamatta.

2 kommenttia:

  1. Mahtava määrä lankaa ja niin ihania :) . Olen itsekin ostanut taas viime aikoina lankaa sekä uusia neulekirjoja. On melkeinpä huono omatunto asiasta, ensimmäistä kertaa ikinä.

    VastaaPoista
  2. No on kyllä, kaikki nurkat on täynnä lankaa =D Tosin eihän tuolle voi kuin hymähdellä, että ihmisellä voi olla näinkin pakottava tarve ostaa lankaa. Kyllä on mullakin melkein huono omatunto asiasta, mutta vain melkein. Sattumoisin on muutama neulekirja löytänyt tiensä myös meidän kotiin ja ihastelen niitä malleja ja huokailen josko jossain välissä ehtisi tehdäkin sieltä jotain.

    VastaaPoista

kiva kun kommentoit :)