23. toukokuuta 2011

Mansikka ja mustikka ja suuri metsänsieni

Vai miten se lastenlaulu menikään?


Ohje: Bluebell -kesäpipo ohje Ullasta, Pia Tuononen
Lanka: Novita Tennessee pinkki 33 g, lila 39 g ja vihreää molempiin 11 g
Puikot: 4 mm 40 cm pyörö ja sukkapuikot kavennuksiin


Se on taas kesämyssyjen aika ja näitä tuli tehtyä tuplaten. Lila oli tyttären toivoma väri ja pinkki sitten ihan vaan ekstraa. Lilaan tuli neulottua tuota mallikertaa 3 kerrosta enempi kuin ohjeessa, mutta ohjeen mukainen olisi kyllä riittänyt, neidillä kun on ilmeisesti kolmivuotiaaksi suhteellisen pieni pää. Pinkki onkin sitten ohjeen mukainen ja sopiva. Nopea tehdä ja helppo malli, mitä sitä muutakaan voisi sanoa. Niin ja hieman pieneni tuo lankavarastokin näistä. Mulla kun on tuota tennesseetä muutama kiloa varastossa.

5 kommenttia:

  1. IHANIA PIPOJA :)

    Sellanen tyhmä kyssäri että kun tuo violetti näyttäs olevan sitä edellisen kauden tummempaa violettia ja mulla on peitto vaiheessa siitä. Ongelmana vaan että tuo violetti loppu kesken ja tuntus et sitä ei saa enää mistää. Onko sulla sitä ylimääräsenä ja tarpeettomana?

    VastaaPoista
  2. "Tapio ja Tellervo ja sinipiika pieni. Mansikka ja mustikka ja suuri metsän sieni!"

    Mie laulan Liljalle joka ilta kaikkikuusi säkeistöä joka ilta suunnilleen 47 kertaa :D

    Ihkuja pipoja, tuollanen täytyy tehä!

    VastaaPoista
  3. Onpas kauniit pipot!

    Muistan laulaneeni tuon laulun (ja esittäneeni laululeikkiä) joskus pikkutyttönä ala-asteen kevätjuhlassa. Täytyykin kaivella jostain sanat ja laulaa tätä lasten kanssa, siinä oli muistaakseni paljon luontoaiheisia säkeitä :).

    VastaaPoista
  4. lapsettaa: Kiitos :D No mulla on tuota lankaa 1½ kerää jäljellä mutta tämä on tytön lempiväri niin en viitsi luopua näistä, pahoittelen.

    Neili: Kiitos :D

    Emma: Kiitos, nämä on kyllä hauskoja :D Mä lauloin tätä itse esikoulussa ja muistin nyt laulun niin piti etsiä sanat, jotta voi iltasadun jälkeen laulaa. Mä luulen että meillä äiti tykkää tästä enemmän kuin tytär :D

    Maikki: Kiitos :D Kuten myös, mä olin aina mustikka :D Se oli iso rooli kun sai tuossa yhdessä vaiheessa astella paikalle :D Ihana laulu!

    VastaaPoista

kiva kun kommentoit :)