18. joulukuuta 2011

Embossed Leaves

Sukista seuraavina pukinkonttiin päätyvät Embossed Leavesit. Tätä mallia olen ihaillut jo jonkin aikaa ja hankin Favorite Socks-kirjankin osittain näiden takia. Todella kaunis ja helppo malli. Mallikuvion oppi nopeasti ulkoa. Ehdottamasti teen nämä uudelleenkin.


Kantapään tein ohjeesta poiketen ihan normaalina mutta kärjen kavennukset sitten tein kuten ohjeessa neuvottiin ja kaunis kärki tuosta tulikin. Lankana on Katian Laine Nylon taas kerran ja tämä ruskea versio miellyttää minua väriltään todella paljon. Näitä oli kiva neuloa, kun väri ja malli oli itselle mieluisat. Kuvissa tuo lehtikuvio nyt näkyy edestäpäin mutta kivemmalta se kyllä näyttää itse omissa jaloissa katsottuina. Miten tuon nyt ymmärrettävästi selittäisi. Siis ylhäältä katsottuna.


Ohje: Embossed Leaves by Mona Schmidt
Lanka: Katia Laine Nylon ruskea 65 g
Puikot: 2.5 mm
Koko: 39

Nämä tekisin kovin mieluusti vielä vihreinä, kun lehtien kuuluu vihreitä olla kaiketi. Jostain syystä mulle kertyy varastoon vihreitä sukkalankoja ja pidän vihreästä muutenkin. Minulle vaan ei oikein sovi vihreä väri ja neulomani vihreät sukat jäävät tuonne lahjakoriin odottamaan aina sopivaa lahjottavaa. Eivät vaan tunnu tarpeeksi juhlavilta lahjana annettavaksi. Ehkä pitäisi lakata ostamasta tuota vihreää lankaa :)

7 kommenttia:

  1. Kylläpä tulikin kauniit! Nuo edellisetkin ovat ihanat!

    VastaaPoista
  2. Tämä on kyllä kaunis malli :)

    VastaaPoista
  3. Langan väri on kyllä todella harmoninen, ja mallikuvio kaunis.

    VastaaPoista
  4. Malli on kyllä kaunis ja sopii tähänkin langan väriin nätisti. Sopis kyllä siihen vihreäänkin - vihreä on yks ihanimmista väreistä.

    VastaaPoista
  5. Joo, tämä on yks munkin suosikeista :) Muutama vuosi sitten oon tehnyt yhdet ja monta kertaa aikonut sen jälkeenkin.. Kauniit sukat.

    VastaaPoista
  6. Mieki olen samala ohjeela tehny yhet sukat. Mallineuleen tosiaan oppi ulkoa nopeasti, helpotti kutomista huomattavasti.
    Mulla vain tais olla sitte kuitenki liian paksu lanka/puikot/löysä käsiala ko sukista tuli liian isot minun jalkaan. Noh, mummo sai komeat sukat!
    Hienot on sinunki. Minua kyllä miellyttää kans tuo beige väri, ihana.

    VastaaPoista

kiva kun kommentoit :)