26. maaliskuuta 2013

Isoäidinneliö II

Ei ihan hirveästi varmaan yllätä, että kun kerran innostuin virkkaamaan isoäidinneliöitä ensimmäistä kertaa, niin täytyihin sitä sitten toinenkin tehdä. Mulla on varastossa Samosta jonkin verran ja en saa niistä mitään tehtyä. Keksi tehdä tytöille pienen viltin leikkeihin. Juuri sen kokoisen mihin viisi kerää pinkkiä ja kolme kerää valkoista riittäisi. 


Ohje: Isoäidinneliö, ohjeistus Sekaisin langoista-kirjasta
Lanka: Novita Samos, pinkki 250 g ja valkoinen 150 g
Koukku: 5 mm
Ravelryssa: Samos peitto

Tämä valmistui jo tammikuussa, mutta kuvia ehdin ottaa vasta nyt. Ja vaikka tämä viltti on saanut kyytiä enemmän kuin tarvis, niin hyvin on lanka kestänyt. Ja vitsi mä oon iloinen taas kerran, että mun varastossa on kahdeksan kerää lankaa vähempi!

8 kommenttia:

  1. Sievä peitto.Ihanan hempeät värit.

    VastaaPoista
  2. Jes, taas uusi kolo lankavarastoon :) . Peitto on lisäksi ihanan söötti. Voisin haluta samanlaisen torkkupeitoksi.

    VastaaPoista
  3. Tämäkin isoäidinneliö on kaunis!

    VastaaPoista
  4. Onpa ihanan raikas! Oon höpähtäny Afrikankukkiin, eri asia, tuleeko koskaan mitään valmista :)

    VastaaPoista
  5. Mieki haluan käyttää minun pinkit samokset johonki! Pitäs vain olla jotaki muuta väriä kaverina tämmöseen peittoon, yksistään ei tule kiva. Hieno on ja mikä ehkä parasta niin tosiaan se lankavaraston pieneneminen. :)

    VastaaPoista
  6. Ihanat peitot :) Itekin oon virkannut kerran ison isoäidinneliön vaunupeitoksi :)

    VastaaPoista

kiva kun kommentoit :)