30. toukokuuta 2010

KYHäillään

Olen luonnostellut KYH listaani. Alussa lähdin hieman liian innokkaana luomaan listaa ja se pullisteli neuletakkeja, paitaa, huivia ja sukkaa. Ehkä ihan kaikkea ei kuitenkaan neulota kahdessa kuukaudessa... Järkeistin listaa pikkuisen, kunnianhimoahan täytyy aina olla ja lisäsin muutaman tiskirätin, muffinsin sekä kaulureita ja tadaa se alkaa olla siinä kunnossa, että ehkä jos ja kun saan edes ne kaulurit ja tiskirätit valmiiksi, taputan ja hurraan. Kilistän puikkoja ja kohotan maljan.

Olen tulostanut ohjeita talteen ja nyt ne pitäisi järjestää. Puikot pitäisi kaivaa esille ja asettaa järjestykseen. Ja puuttuvat tilata heti. Ja langat, ne langat. Kun lisäsin langani Ravelryyn, mietin miksi ihmeessä langan tietojen kohdalle voi syöttää myös säilytyspaikan? Mikä järki siinä on? Nyt kun olen mönkinyt pölyssä ja tonkinut pusseja ja laatikoita, voin todeta, että olisihan se ihan mukava, jos tietäisi aina missä se lankakerä on, eikä joutuisi etsimään kissojen ja koirien kera.

Puikoille on tarkoitus päästä ainakin nämä:
Yritin valita mahdollisimman monta sellaista ohjetta, jotka olen aina halunnut tehdä, mutten ole toimentunut aloittamaan. Muutama lahjaneule mahtuu mukaan, kuten hyötyneuleitakin. Tuo Febryary Sweater ja hihaton tunika ovat töitä, jotka olen aloittanut, neulonut ties miten pitkälle ja päätynyt purkamaan. Tämä on kolmas yritys, molemmat pitäisi saada valmiiksi kesän aikana, joten ne oli pakko ottaa mukaan.

Muutaman työn vaihtamista vielä pohdin. Yritin valita myös muutamia ihqu-lankoja, jotta motivaatio säilyisi. Tavoitteena ei siis ole saada kaikkia töitä valmiiksi vaan mahdollisimman moni edes puikoille alkuun, jotta on mistä jatkaa. Varaan oikeuden puuttua epätoivoiseen tilanteeseen ja heittää peliin tiskirätti/mallitilkku-kortti. Yritän blogata tilannetietoja mahdollisimman usein, en usko kuitenkaan että ehdin ihan päivittäin. Valmiit bloggaan varmaan myös kun ehdin. Vielä huominen ja sitten mennään...

edit: korjasin yhden työn nimen ja linkin.

3 kommenttia:

  1. Kivan näköinen lista sulla. Mä olen suunnitellut vasta ekaa viikkoa, ainakin leikkiruokia näin alkuun. Tekisi jo mieli aloittaa :-).

    VastaaPoista
  2. Haastava lista!
    Oma listani on täynnä kaikkea pientä, nyt on hyvä sauma tehdä esikoisen kinuamia nukenvaatteita, joita ei ikinä tule tehdyksi kun ne on vain sellaisia pieniä juttuja. Mutta just passeleita tähän! (Suunnitelmissa saada valmiiksi mahdollisimman monta aloitusta ;)

    VastaaPoista
  3. Ellimelli: Mä olen lähtenyt innolla mukaan, kun kerrankin saa aloittaa uusia joka päivä! Voi olla että tuosta lista hieman muuttuu vielä mutta yritän ainakin ne tärkeimmät saada alkuun. Tulis jo huominen!

    Mrs. Marple: Ehkä vähän liiankin haastava lista :D Hitsi mä unohdin nukenvaatteet!!! Kiitos vinkistä! Mä vaan pohdin noita tiskirättejä, mutta nukenvaatteet on tosi hyvä idea! Sitten kun iskee epätoivo noiden isojen kanssa niin voin laittaa puikoille jonkin pikkunutun.

    VastaaPoista

kiva kun kommentoit :)